hatiku

hatiku

Tuesday 27 September 2011

Perubahan Diri

Setiap kali masuk kelas ketrampilan Bahasa aku sudah rasa tidak senang duduk. Hal ini berlaku disebabkan oleh Pensyarah suruh kita semua berkongsi cerita berkaitan tajuk yang diutarakan.

Diriku yang pendiam ini tidak banyak menyuarakan pendapat atau berkongsi masalah dengan pensyarah atau teman-teman yang lain.

Aku berusaha untuk mengubah diri ini.Tapi hasilnya kurang memuaskan.Tolonglah apa yang harus aku buat?

Kelas seterusnya merupakan subjek yang aku minati iaitu Sastera Islam.Aku minat kelas ini sebab pensyarah yang mengajar kelas ini pandai menerangkan setiap tajuk yang dipelajari dengan panjang lebar dan memerlukan kita untuk memproses otak untuk berfikir.Kita sebagai pelajar sastera perlu banyak berfikir.

Oleh sebab itu, perubahan harus dilakukan untuk kemajuan pada masa hadapan.

No comments:

Post a Comment